Jak prodávat na internetu?
Nechali jste se uhranout kouzlem internetového obchodování a potřebujete jen pár informací anebo teprve nejistě přešlapujete a přemýšlíte jak v tomto odvětví udělat první kroky tak, aby nebyly zárověň i těmi posledními? V následujícím textu se Vám pokusím nastínit základní fakta o možnostech internetového obchodování a prodeje.
Důležitá je forma
Velká část lidí s přístupem na internet se v minulosti s nějakým internetovým obchodem, nebo alespoň s něčím, co se za internetový obchod vydávalo, patrně již setkala. Mají tedy nějaké základní povědomí o tom, jak by internetový obchod měl vypadat. To se bohužel nedá vždy říct o všech majitelích takových obchodů. Někteří si pod pojmem internetový obchod (nebo také webshop, e-shop apod. ) představují stránku s obrázky pár druhů zboží a telefonním číslem, jiní nepřehlednou změť odkazů a textů, další jen informaci o otevírací době svého kamenného obchůdku. Je to dozajista škoda nejen pro takové obchodníky, ale i pro zákazníka, který zklamán z obsahu takových stránek ve většině případů okamžitě odchází. Není divu — službu, kterou očekával nenašel a také ví, že jen o pomyslný klik dál je kokurence, která jej uvítá s otevřenou náručí. Forma obchodu je tedy velice důležitá.
Jak to celé funguje?
Každý internetový obchod funguje velmi podobně. Stránka je jakýmsi katalogem, z je možné každé zboží nějakým způsobem zařadit do tzv. nákupního košíku což není nic jiného než seznam zákazníkem požadovaných položek. Dalším krokem je samotné objednání obsahu košíku. Následné kroky a postupy nejsou moc podstatné a liší obchodník od obchodníka. Nyní pojdmě k samotnému založní internetového obchodu.
Otevření vlastního elektronického obchodu je otázka výběru mezi následujícími možnostmi.
Jaké jsou možnosti
1. Vývoj od počátku
První možnost spočívá v zadání projektu nějaké webdesignérské nebo prográmátorské firmě. Toto řešení je velice nákladné, odměny za takové dílo se mohou dostat i do řádů statisíců. Navíc vývoj takové aplikace obvykle trvá i několik měsíců. Uvedené řešení je vhodné pouze pokud máte velmi specifické požadavky, které nemůže uspokojit možnost druhá...
+ Pokrytí velmi speciálních požadavků
– Cena
– Doba vývoje
2. Automatizované založení obchodu
Rychlejším a také mnohem méně nákladným řešením je založení plně profesionálního internetového obchodu během několika minut. Stačí k tomu jen pár základních údajů a obchod je hotov. Cena je pak naprosto odlišná — Ceník . Velkou výhodou oproti vlastnímu řešení je přenechání starostí s údržbou, aktualizací a dalšími technickými úkony na nás. Nezapomeňme i na možnost přizpůsobení — vzhled i funkčnost obchodů jsou velmi pružné, a tak nebudete odkázáni na uniformní vzhled a jednotnou funkci.
+ Cena
+ Okamžité spuštění
+ Přizpůsobitelnost
+ Profesionalita
- Velmi speciální požadavky nelze pokrýt
Co dál?
Jakmile máte obchod založen (a naplněn zbožím), přichází na řadu marketing a propagování. Náhodný úspěch je na internetu spíše vyjímkou, a proto je potřeba se o zviditelňování trochu starat. Na internetu se to dělá jednak registrací ve vyhledávačích, jednak pomocí exportů seznamů zboží na speciální portály. Pasáž.cz má nástroje jak zcela automaticky Váš obchod zařadit do speciálních vyhledávacích portálů a ušetřit Vám tak spoustu drahocenného času. Další výhoda, kterou Pasáž.cz při propagaci nabízí, je umístění v rozčleněném katalogu obchodů, takže Vás zákazníci budou moci snadno najít.
Ať již se rozhodnete pro jakoukoliv formu internetového prodeje, přejeme Vám mnoho úspěchů.
Založit obchod …
Více informací…
Prohlédnout ukázky obchodů…
Kontakt…